Acad Toolkit

Bona vesprada a tothom! 🧡

Durant les primeres sessions després de les pràctiques externes, a classe s'ha treballat d'una manera molt dinàmica amb una ferramenta pedagògica que ajuda al personal docent a repensar les activitats d'aprenentatge d'ús i d'integració de les TIC. Es comença situant l'activitat emergent al mig d'un diagrama per tal d'establir els recursos, l'espai, el temps, les tasques de coneixement de l'activitat principal i la interacció social. Per fer-ho possible, es crea un tauler general sobre l'activitat emergent tenint en compte totes les necessitats anteriorment anomenades. Tots els recursos estan representats per tarjetes de diferents colors en funció de la seua categoria i amb una numeració específica. Són per exemple:

PEDAGOGIA - diferents metodologies.
DISSENY DE TAREES DE CONEIXEMENT - debat, actuació/demostració, retroalimentació al grup, storytelling, etc.
ESPAIS I RECURSOS - espai d'exhibicions, exterior, treball individual no aislat, paper i llapis, mobiliari, etc.
DISSENY DE LA INTERACCIÓ SOCIAL - per parelles, per equips, per grups, etc.

(*) També, s'ha tingut l'oportunitat d'afegir noves cartes als malls, com per exemple una nova de recursos anomenada "App lector de QRs". Per això, és un recurs molt flexible perquè dóna llibertat a l'hora d'interpretar les activitats dissenyades i d'analitzar les propostes de millora.


Tablero de Acad Toolkit Grupo C (Alba Gargallo Camarillas)

A més, els entorns d'aprenentatge influencien en els estils docents d'ensenyança. Antigament, eren les denominades "bambolles" que idealitzaven aquests contextos educatius com si foren una realitat perfecta. Però a poc a poc, aquesta "bambolla idealitzadora" s'ha trencat i s'ha mostrat una realitat educativa on els recursos dissenyats poden o no complir els seus objectius i on la improvisació és un factor essencial per l'educació.


Com a reflexió final, Acad Toolkit és una ferramenta que ajuda a tota la comunitat educativa a vore les seues programacions des d'una perspectiva més ampla, observant tot allò que és necessari per dissenyar activitats d'aprenentatge. Per aquesta raó, és prou considerable la seua funció en el futur de les pròximes generacions de docents degut a la seua gran utilitat.

I això seria tot per l'entrada d'aquesta setmana. Ens veiem! 💓

REFERÈNCIES:

1. https://unsplash.com/es (Font d'imatges)

2. Acad Toolkit (s. f.). Acad Toolkit. Consultat el 6 de febrer de 2023. https://acad.uji.es/

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Benvinguda

Disseny d'una activitat amb el Bee-Bot: pensament computacional i robòtica